
Trajanje študija: 2 leti (120 ECTS)
Pridobljen strokovni naslov:
- ženska oblika: magistrica mentalnega zdravja v napredni praksi zdravstvene nege
- moška oblika: magister mentalnega zdravja v napredni praksi zdravstvene nege
- okrajšava: mag. mental. zdrav. v nap. zdr. negi
Skladno s potrebami okolja in družbe je UM FZV prevzela pobudo za oblikovanje študijske smeri Mentalno zdravje v napredni praksi zdravstvene nege na študijskem programu 2. stopnje Zdravstvena nega. Cilj nove študijske smeri je ponuditi profesionalno znanje in izkušnje ter razširjene kompetence s področja duševnega zdravja in psihologije, zdravja posameznika, družine in skupnosti, primarne, terciarne preventive, obravnave posameznikov s tveganjem za težave v duševnem zdravju ter sodelovanje pri diagnostiki in specialističnem zdravljenju duševnega zdravja.
- Zaposlitvene možnosti diplomantov
-
Zaposlitvene možnosti diplomanta so vezane na:
- zdravstvene zavode (bolnišnice, zdravstveni zavodi),
- socialno – varstvene zavode,
- socialne službe,
- javno upravo,
- šolske ustanove,
- negovalne bolnišnice,
- zasebni sektor,
- sanitetne enote slovenske vojske in obrambne strukture bodočih mednarodnih povezav,
- civilno zaščito,
- humanitarne organizacije,
- ministrstva in
- različne evropske in svetovne organizacije povezane z zdravstvom in zdravstveno nego.
- Pridobljene kompetence diplomantov
-
Splošne kompetence:
- Uporaba naprednega kliničnega znanja in kritičnega razmišljanja za zagotavljanje celostne ocene mentalnega zdravja in psihologije zdravja posameznika, družine in skupnosti
- Izvajanje celostne ocene zdravstvenega stanja in uporaba kliničnega sklepanja pri mentalnem zdravju in pomen primarne, sekundarne in terciarne preventive duševnih motenj.
- Načrtovanje celostne in individualne zdravstvene nege pri skrbi in ohranjanju duševnega zdravja.
- Sposobnost za obravnavo bolezni odvisnosti, samomorov in samomorilnih vedenj ter psihiatrično urgentno obravnavo
- Sodelovanje pri terapevtskih ukrepih s poznavanjem pomena psihofarmakologije v okviru terapije in preprečevanja duševnih motenj in razumevanje mehanizma delovanja zdravil za duševno zdravje, njihovih učinkov na možgane in celoten organizem ter vedenje o stanju zdravil v telesu.
- Vodenje posameznikov z duševnimi motnjami.
- Usposobljenost za uporabo na dokazih utemeljenih modelov prakse, ki spodbujajo promocijo zdravja in preventivno dejavnost
- Integracija teorije, raziskovanja in na dokazih utemeljenega zdravstva za izboljšanje izidov pri mentalnem zdravju.
- Razvoj skrbnih profesionalnih odnosov z bolniki, njihovimi svojci, zdravstvenimi (so)delavci ter drugimi deležniki v okviru zdravstvene obravnave.
Predmetno specifične kompetence:
- Sposobnost kritičnega razpravljanja o ključnih značilnostih duševnega zdravja in ustreznih posegih, vključno s farmakološkimi in psihološkimi.
- Sposobnost analiziranja ključnih pojmov v duševnem zdravju in njihovo uporabo pri oskrbi duševnega zdravja in promociji duševnega zdravja.
- Razumevanje širše vloge medicinske sestre pri podpiranju ljudi pri urejanju njihovega duševnega in fizičnega zdravja.
- Izkazovanje kritičnega razumevanje in razvoj terapevtskega zavezništva v procesu vključevanja pacientov v celostno oceno, oblikovanje in raziskovanje odnosa do možnosti zdravljenja, vključno z zdravili in psihološkim zdravljenjem.
- Sposobnost samostojnega delovanja pri razvoju sistema skrbi za duševno zdravje ter organiziranja dela v različnih organizacijskih oblikah skrbi za duševno zdravje.
- Prepoznavanje bolnika s problematiko bolezni odvisnosti ter predlaganje bazičnih usmeritev v iskanju pomoči.
- Prepoznavanje znakov, vzrokov in posledic duševnih motenj ter opredeljevanje osnovnih znakov pogostih duševnih motenj.
- Prepoznavanje samomorilnega vedenje in sposobnost kritične presoje, analize in sinteze različnih teoretičnih modelov ter prenos v prakso.
- Sposobnost opredelitve teoretičnih in praktičnih okvirjev klinične psihiatrije ter razumevanje psihiatrične motnje razpoloženja.
- Poznavanje in razumevanje temelje osnovne in klinične psihofarmakologije.
- Sposobnost ustvariti ugoden terapevtski kontekst in odnose s pacienti.
- Razumevanje biopsihosocialnega modela zdravja in bolezni s posebnim poudarkom na razumevanju vloge psiholoških, vedenjskih in socialnih dejavnikov pri ohranjanju zdravja in preprečevanju bolezni.
- Prepoznavanje osnovnih značilnosti posameznikov v forenzični psihiatriji in razumevanje najpogostejših duševnih motenj s področja forenzične psihiatrije.
- Sposobnost opredelitve delovanja zdravstvene nege mentalnega zdravja v skupnosti in prepoznati stigmo duševnih motenj v skupnosti.
- Sposobnost opredeljevanja, načrtovanja in organiziranja duhovne oskrbe kot bistveni del celovite oskrbe.
- Izvedba in menjava izbirnih predmetov
-
V primeru nepremostljivih okoliščin oz. utemeljenih razlogov (naknadno ugotovljeno prekrivanje urnikov, neustrezno predznanje…), lahko študent s soglasjem prodekana najkasneje do 20. 10. tekočega študijskega leta menja izbirni predmet. Kasnejše menjave niso več mogoče.
Izbirne učne enote v 1. in 2. letniku študijskega programa 2. stopnja Zdravstvena nega (vse smeri) se izvajajo glede na število vpisanih študentov:
7 in več študentov
predavanja v celoti
seminarji v celoti
vaje v celoti
4 do 6 študentov
predavanja 50%
seminarji 50 %
vaje v celoti
1 do 3 študenti
Učna enota se ne izvaja
Izvedba izbirnih učnih enot velja do spremembe vpisnih mest.
- Priznanje znanj in spretnosti na študijskih programih
-
Rok za podajo vlog je najkasneje do 30.11. tekočega študijskega leta.
Priznanje se ureja po postopkih in merilih, ki jih predpisuje Pravilnik o priznavanju znanj in spretnosti v študijskih programih Univerze v Mariboru št. 012/2019/2.
Postopki za ugotavljanje, preverjanje in priznavanje znanj ter merila za priznavanje znanj in spretnosti se uporabljajo za kandidate, ki se vpisujejo in za že vpisane študente, ki želijo, da se jim predhodno pridobljena znanja ter spretnosti upoštevajo kot del opravljene študijske obveznosti v obstoječem programu.
UM FZV lahko kandidatom lahko prizna znanja in spretnosti, če ti po obsegu, vsebini in zahtevnosti v celoti ali delno ustrezajo splošnim oz. predmetno-specifičnim kompetencam, določenim s študijskim programom, v katerega se kandidati želijo vpisati ali so vanj vpisani.
Kandidatu, ki je predhodno že študiral po drugem akreditiranem študijskem programu, se lahko prizna že pridobljene kreditne točke iz študijskih programov ISTE RAVNI ZAHTEVNOSTI.
Podlaga za priznavanje je javna listina ali potrdilo o opravljenih učnih enotah ter posamezni učni načrti, iz katerih mora biti razvidno število kreditnih točk, število in struktura ur, vsebine, cilji in kompetence.
Postopek ugotavljanja, preverjanja in priznavanja znanj in spretnosti se začne na osnovi vloge kandidata: Vloga za priznavanje znanj in spretnosti na UM FZV, ki jo izpolnjeno in z ustreznimi prilogami oz. dokazili odda v Referat za študentske zadeve.
Če vloga kandidata ni popolna, Referat za študentske zadeve zahteva, da se pomanjkljivosti odpravijo v določenem roku. Če kandidat vlogo dopolni v roku, šteje, da je vloga vložena takrat, ko je bila ustrezno dopolnjena. V kolikor kandidat vloge ne dopolni v roku, jo ustrezni organ s sklepom zavrže.
Stroški postopka ugotavljanja in priznavanja znanj in spretnosti pred vpisom oz. med študijem se obračunajo po veljavnem Ceniku UM.
- Pogoji za napredovanje
-
Študent študijskega programa 2. stopnje Zdravstvena nega napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi obveznostmi 1. letnika zbere najmanj 48 ECTS.
- Predmetnik
-
PREDMETNIK ŠTUDIJSKEGA PROGRAMA 2. STOPNJE ZDRAVSTVENA NEGA - SMER
MENTALNO ZDRAVJE V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE
1. LETNIK
Naziv
Nosilec
ECTS
Semester
ANATOMIJA, FIZIOLOGIJA IN PATOFIZIOLOGIJA V NAPREDNI PRAKSI MARTIN MARINŠEK 5
Zimski
RAZISKOVANJE IN RAZISKOVALNA METODOLOGIJA MAJDA PAJNKIHAR, SONJA ŠOSTAR TURK 10
Zimski
TEORIJE, KONCEPTI IN PRAKSA ZDRAVSTVENE NEGE MAJDA PAJNKIHAR 10
Zimski
NA DOKAZIH UTEMELJENA ZDRAVSTVENA NEGA DOMINIKA VRBNJAK 5
Zimski
MENTALNO ZDRAVJE V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE ROSEMARY CLARE STENHOUSE 10
Poletni
NAPREDNA CELOSTNA OCENA MENTALNEGA ZDRAVJA IN KLINIČNO ODLOČANJE ROSEMARY CLARE STENHOUSE 5
Poletni
VODITELJSTVO IN MANAGEMENT S PODROČJA MENTALNEGA ZDRAVJA BRANKO BREGAR 5
Poletni
IZBIRNI PREDMET 1 5
Poletni
IZBIRNI PREDMET 2 5
Poletni
SKUPAJ 60
Izbirne učne enote
Naziv
Nosilec
ECTS
Semester
BOLEZNI ODVISNOSTI BRANKO BREGAR 5 Poletni PSIHIATRIČNA URGENTNA STANJA IN STRESNE MOTNJE MERCEDES LOVREČIČ 5 Poletni SAMOMORI IN SAMOMORILNA VEDENJA VITA POŠTUVAN 5 Poletni MENTALNO ZDRAVJE STAROSTNIKOV VOJKO KAVČIČ 5 Poletni MENTALNO ZDRAVJE OTROK IN MLADOSTNIKOV HOJKA GREGORIČ KUMPERŠČAK 5 Poletni KLINIČNA OCENA DUŠEVNEGA STANJA OTROK IN MLADOSTNIKOV HOJKA GREGORIČ KUMPERŠČAK 5 Poletni MOTNJE RAZPOLOŽENJA IN PSIHIATRIČNE MOTNJE MARČINKO 5 Poletni MOTNJE V DUŠEVNEM RAZVOJU OWEN BARR 5 Poletni 2. LETNIK
Naziv
Nosilec
ECTS
Semester
IZBIRNI PREDMET 1 IZ NABORA IZBIRNIH PREDMETOV ŠTUDIJSKE SMERI
6
Zimski
IZBIRNI PREDMET 2 IZ NABORA IZBIRNIH PREDMETOV ŠTUDIJSKE SMERI
6
Zimski
MATEJA LORBER
6
Zimski
MIRO JAKOVLJEVIĆ
6
Zimski
BRANKO BREGAR
6
Zimski
DOMINIKA VRBNJAK
12
Poletni
6
Poletni
IZBIRNI PREDMET 3 IZ NABORA IZBIRNIH PREDMETOV ŠTUDIJSKE SMERI
6
Poletni
KARIN BAKRAČEVIČ
6
Poletni
Izbirne učne enote
GREGOR ŠTIGLIC
6
Zimski
DARKO MARČINKO
6
Zimski
ŠPELA SELAK
6
Zimski
MIRO JAKOVLJEVIĆ
6
Zimski
VESNA RIJAVEC
6
Zimski
NATAŠA MLINAR RELJIĆ
6
Zimski
KLAVDIJA ČUČEK TRIFKOVIČ
6
Zimski
PISANJE, PUBLICIRANJE IN PROMOCIJA ZNANSTVENO RAZISKOVALNEGA DELA
ROGER WATSON, DOMINIKA VRBNJAK
6
Poletni
MAJDA PAJNKIHAR, DOMINIKA VRBNJAK
6
Poletni
GREGOR ŠTIGLIC
6
Poletni
DOMINIKA VRBNJAK
6
Poletni
MAJDA PAJNKIHAR, DOMINIKA VRBNJAK
6
Poletni
DOMINIKA VRBNJAK
6
Poletni
- Povprečna dolžina trajanja študija
-
Poročilo o povprečni dolžini trajanja študija diplomantov po letih za VSE študijske programe 2. stopnje na UM FZV
LETO SKUPAJ R IZR 2015 4,7 4,1 5,2 2016 4,4 4,0 4,7 2017 5,3 4,9 5,7 2018 4,7 5,4 4,0 2019 4,7 4,2 5,3 2020 5,2 4,6 5,8