
Trajanje študija: 2 leti (120 ECTS)
Pridobljen strokovni naslov:
Velja za vpisane študente v 1. letnik od vključno študijskega leta 2020/2021 naprej za smer Integrirana obravnava kroničnih bolnikov in smer Integrirana obravnava kroničnih bolnikov v napredni zdravstveni negi
- ženska oblika: magistrica integrirane obravnave kroničnega bolnika
- moška oblika: magister integrirane obravnave kroničnega bolnika
- okrajšava: mag. integ. obr. knb.
Študijska smer Integrirana obravnava kroničnih bolnikov in Integrativna obravnava kroničnih bolnikov v napredni zdravstveni negi omogočata pridobivanje naprednih znanj z ožjega strokovnega področja integrirane preventivne in celostne obravnave bolnikov s kroničnimi nenalezljivimi boleznimi ter kritično zavedanje o tekočih vprašanjih, pomembnih za to prakso. Študijske vsebine omogočajo usmerjeno izobraževanje študentov za preventivno dejavnost, promocijo zdravja, zdravstveno vzgojo in celostno obravnavo ter spremljanje bolnikov s kroničnimi obolenji kot so astma, kronična obstruktivna pljučna bolezen, sladkorna bolezen in povišani krvni tlak. Študent nadgradi, poglobi in razširi znanja in veščine s področja napredne prakse in sicer znanosti zdravstvene nege s teoretičnimi osnovami, raziskovanje in na dokazih utemeljena praksa, anatomije, fiziologije in patofiziologije, uporabne farmakologije, celostne ocene zdravstvenega stanja in kliničnega odločanja, medosebnih odnosov in terapevtske komunikacije, vodenja in managementa za kakovostno in varno obravnavo pacientov. Študij omogoča tudi jasen karierni razvoj medicinske sestre v zdravstvenem sistemu in je primerljiv z izobraževanjem medicinskih sester v zahodnoevropskih državah.
- Zaposlitvene možnosti diplomantov
-
Diplomanti so glede na svoje kompetence, ki jih pridobili v okviru študijskega programa Zdravstvena nega zelo zaželeni med delodajalci doma in v tujini ter zaposljivi v:
- na primarnem nivoju zdravstvenega varstva (v zdravstvenih domovih, npr. v ambulantah družinske medicine),
- na ostalih področjih sekundarne in terciarne ravni zdravstvenega varstva (bolnišnična dejavnost, zunaj bolnišnični zdravstveni dejavnosti, specialistične ambulante),
- v socialno-varstvenih zavodih, negovalnih bolnišnicah in
- v drugih organizacijah povezanih z zdravstvom in zdravstveno nego
- Pridobljene kompetence diplomantov
-
Splošne kompetence:
- Uporaba naprednega kliničnega znanja in kritičnega razmišljanja za zagotavljanje celostne integrirane, varne, kakovostne, učinkovite in odgovorne zdravstvene nege kroničnega bolnika
- Samostojno izvajanje celostne ocene zdravstvenega stanja in uporaba kliničnega sklepanja za prepoznavanje potreb po zdravstveni negi pri kroničnem bolniku
- Načrtovanje celostne in individualne zdravstvene nege kroničnega bolnika
- Izvajanje diagnostičnih postopkov in sodelovanje pri terapevtskih ukrepih v okviru obravnave kroničnega bolnika s poznavanjem in uporabo protokolov vodenja kroničnih bolnikov
- Usposobljenost za vrednotenje individualnega načrta zdravstvene nege kroničnega bolnika
- Vodenje urejenih kroničnih bolnikov ter izvajanje sistematične preventivne obravnave ciljne populacije
- Usposobljenost za uporabo na dokazih utemeljenih modelov prakse, ki spodbujajo promocijo zdravja in preventivno dejavnost
- Integracija teorije, raziskovanja in na dokazih utemeljenega zdravstva za izboljšanje izidov pri kroničnih bolnikih
- Razvoj skrbnih profesionalnih odnosov s kroničnimi bolniki, njihovimi svojci, zdravstvenimi (so)delavci ter drugimi deležniki v okviru obravnave kroničnega bolnika
- Voditeljska in managerska znanja, veščine in spretnosti za zagotavljanje varne, učinkovite in kakovostne obravnave kroničnih bolnikov ter učinkovito delo v interdisciplinarnih timih in promocijo zdravega delovnega okolja.
Predmetno specifične kompetence:
- Osvojijo poglobljena znanja o zgradbi tkiv, organov in organskih sistemov, kar je nujno potrebno za nadaljnje razumevanje fiziologije in patologije ter uporabljanje pridobljenega znanja za prepoznavanje simptomov pri kroničnem pacientu.
- Sposobnost oblikovanja individualnega programa obravnave kroničnega bolnika z upoštevanjem socio-ekonomske in kulturno-etnične značilnosti posameznika.
- Sposobnost celostnega in večdimenzionalnega pristopa k ocenjevanju zdravstvenega stanja pacienta in oblikovanja kliničnih odločitev v okviru zdravstvene nege.
- Poznavanje ustreznih protokolov za vodenje posameznih kroničnih bolnikov (astma, KOPB, arterijska hipertenzija, sladkorna bolezen, srčno-žilna bolezen, depresija, benigna hiperplazija prostate, osteoporoza).
- Spoznavanje osnovnih mehanizmov delovanja zdravil, vpliv zdravil na organizem in vpliv organizma na zdravila.
- Spoznajo razvoj, umestitev ter organiziranost kontinuirane integrirane oskrbe kroničnih bolnikov v mreži zdravstvenega sistema.
- Spoznajo konceptualne in teoretične osnove za razvoj skrbnih medosebnih odnosov in profesionalne komunikacije ter razumejo pomen skrbnih medosebnih odnosov in komunikacije z bolnikom, njegovo družino in sodelavci.
- Prepoznajo etične dileme in določijo proces reševanja le-teh.
- Prepoznajo in analizirajo potrebe po zdravstveno vzgojnem delu, vzgoji za zdravju in promociji zdravja v populaciji.
- Prepoznajo prehransko ogrožene posameznike in bolnike, opredelijo njihovo presnovno stanje ter pripravijo okviren plan prehranske podpore.
- Sposobnost identificiranja ključne preventivne in klinične intervencije v povezavi s kroničnimi boleznim ter ovrednotenje intervencij obravnave in obvladovanja kroničnih bolezni.
- Izvedba in menjava izbirnih predmetov
-
V primeru nepremostljivih okoliščin oz. utemeljenih razlogov (naknadno ugotovljeno prekrivanje urnikov, neustrezno predznanje…), lahko študent s soglasjem prodekana najkasneje do 20. 10. tekočega študijskega leta menja izbirni predmet. Kasnejše menjave niso več mogoče.
Izbirne učne enote v 1. in 2. letniku študijskega programa 2. stopnja Zdravstvena nega (vse smeri) se izvajajo glede na število vpisanih študentov:
7 in več študentov
predavanja v celoti
seminarji v celoti
vaje v celoti
4 do 6 študentov
predavanja 50%
seminarji 50 %
vaje v celoti
1 do 3 študenti
Učna enota se ne izvaja
Izvedba izbirnih učnih enot velja do spremembe vpisnih mest.
- Priznanje znanj in spretnosti na študijskih programih
-
Rok za podajo vlog je najkasneje do 30.11. tekočega študijskega leta.
Priznanje se ureja po postopkih in merilih, ki jih predpisuje Pravilnik o priznavanju znanj in spretnosti v študijskih programih Univerze v Mariboru št. 012/2019/2.
Postopki za ugotavljanje, preverjanje in priznavanje znanj ter merila za priznavanje znanj in spretnosti se uporabljajo za kandidate, ki se vpisujejo in za že vpisane študente, ki želijo, da se jim predhodno pridobljena znanja ter spretnosti upoštevajo kot del opravljene študijske obveznosti v obstoječem programu.
UM FZV lahko kandidatom lahko prizna znanja in spretnosti, če ti po obsegu, vsebini in zahtevnosti v celoti ali delno ustrezajo splošnim oz. predmetno-specifičnim kompetencam, določenim s študijskim programom, v katerega se kandidati želijo vpisati ali so vanj vpisani.
Kandidatu, ki je predhodno že študiral po drugem akreditiranem študijskem programu, se lahko prizna že pridobljene kreditne točke iz študijskih programov ISTE RAVNI ZAHTEVNOSTI.
Podlaga za priznavanje je javna listina ali potrdilo o opravljenih učnih enotah ter posamezni učni načrti, iz katerih mora biti razvidno število kreditnih točk, število in struktura ur, vsebine, cilji in kompetence.
Postopek ugotavljanja, preverjanja in priznavanja znanj in spretnosti se začne na osnovi vloge kandidata: Vloga za priznavanje znanj in spretnosti na UM FZV, ki jo izpolnjeno in z ustreznimi prilogami oz. dokazili odda v Referat za študentske zadeve.
Če vloga kandidata ni popolna, Referat za študentske zadeve zahteva, da se pomanjkljivosti odpravijo v določenem roku. Če kandidat vlogo dopolni v roku, šteje, da je vloga vložena takrat, ko je bila ustrezno dopolnjena. V kolikor kandidat vloge ne dopolni v roku, jo ustrezni organ s sklepom zavrže.
Stroški postopka ugotavljanja in priznavanja znanj in spretnosti pred vpisom oz. med študijem se obračunajo po veljavnem Ceniku UM.
- Pogoji za napredovanje
-
Študent študijskega programa 2. stopnje Zdravstvena nega napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi obveznostmi 1. letnika zbere najmanj 48 ECTS.
- Predmetnik
-
PREDMETNIK ŠTUDIJSKEGA PROGRAMA 2. STOPNJE ZDRAVSTVENA NEGA
SMER
INTEGRIRANA OBRAVNAVA KRONIČNIH BOLNIKOV V NAPREDNI ZDRAVSTVENI NEGI
1. LETNIK
Naziv
Nosilec
ECTS
ZIMSKI SEMESTER
MAJDA PAJNKIHAR,
SONJA ŠOSTAR TURK
9
MAJDA PAJNKIHAR
9
DOMINIKA VRBNJAK
6
MARTIN MARINŠEK
6
LETNI SEMESTER
MARTIN MARINŠEK
6
ERIKA ZELKO
6
TINA MAVER
6
IZBIRNI PREDMET 1 IZ NABORA IZBIRNIH PREDMETOV ŠTUDIJSKE SMERI
6
IZBIRNI PREDMET 2 IZ NABORA IZBIRNIH PREDMETOV ŠTUDIJSKE SMERI
6
SKUPAJ
60
Izbirne učne enote
SONJA ŠOSTAR TURK
6
ZDRAVJE POPULACIJE IN INTEGRACIJA V NAPREDNO PRAKSO ZDRAVSTVENE NEGE
BRANKO GABROVEC
6
DANICA ROTAR PAVLIČ
6
TIT ALBREHT
6
SABINA LIČEN
6
EVGEN BENEDIK
6
VOJISLAV IVETIĆ
6
2. LETNIK
Naziv
Nosilec
ECTS
ZIMSKI SEMESTER
MATEJA LORBER
6
INTEGRIRANO PREPREČEVANJE IN OBVLADOVANJE KRONIČNIH NENALEZLJIVIH BOLEZNI
ANTONIJA POPLAS SUSIČ
6
AMADEUS LEŠNIK
6
IZBIRNI PREDMET 1 IZ NABORA IZBIRNIH PREDMETOV ŠTUDIJSKE SMERI
6
IZBIRNI PREDMET 2 IZ NABORA IZBIRNIH PREDMETOV ŠTUDIJSKE SMERI
6
LETNI SEMESTER
DOMINIKA VRBNJAK
12
6
MEDOSEBNI ODNOSI IN KOMUNIKACIJA V NAPREDNI PRAKSI ZDRAVSTVENE NEGE
DOMINIKA VRBNJAK,
MAJDA PAJNKIHAR
6
IZBIRNI PREDMET 3 IZ NABORA IZBIRNIH PREDMETOV ŠTUDIJSKE SMERI
6
SKUPAJ
60
Izbirne učne enote
ZIMSKI SEMESTER
ANTONIJA POPLAS SUSIČ
6
GREGOR ŠTIGLIC
6
MARGARET DENNY
6
ZMAGO TURK
6
JADRANKA STRIČEVIĆ
6
ANDREAS CHARALAMBOUS
6
NATAŠA MLINAR RELJIĆ
6
LETNI SEMESTER
PISANJE, PUBLICIRANJE IN PROMOCIJA ZNANSTVENO RAZISKOVALNEGA DELA
ROGER WATSON,
DOMINIKA VRBNJAK
6
MAJDA PAJNKIHAR,
DOMINIKA VRBNJAK
6
GREGOR ŠTIGLIC
6
DOMINIKA VRBNJAK
6
MAJDA PAJNKIHAR,
DOMINIKA VRBNJAK
6
DOMINIKA VRBNJAK
6
- Povprečna dolžina trajanja študija
-
Poročilo o povprečni dolžini trajanja študija diplomantov po letih za VSE študijske programe 2. stopnje na UM FZV
LETO SKUPAJ R IZR 2015 4,7 4,1 5,2 2016 4,4 4,0 4,7 2017 5,3 4,9 5,7 2018 4,7 5,4 4,0 2019 4,7 4,2 5,3 2020 5,2 4,6 5,8