Podiplomski študijski program 3. stopnje ZDRAVSTVENA NEGA

Trajanje študija: 3 leta (180 ECTS)
Pridobljen strokovni naslov: doktor znanosti, doktorica znanosti (okrajšava: dr.)
Vodja študijskega programa: Prof. Dr (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske) Majda Pajnkihar
Študijski program 3. stopnje Zdravstvena nega bo omogočal izobraževanje študentov s področja zdravstvene nege. Študenti bodo sposobni razvijati, znanstvenoraziskovalno delo modele, postopke in procese zdravstvene nege kot jedro znanja za prakso in izobraževanje. S tem bo omogočena povezava teoretičnih modelov in konceptov v praksi ter aplikacija znanstvenih dokazov, ki so osnova za na dokazih utemeljeno zdravstveno nego.
Študijski program 3. stopnje Zdravstvena nega predstavlja jedro pri nadaljnjem razvoju znanstveno raziskovalnega dela na visokošolskih in raziskovalnih institucijah in bo omogočil zmanjšanje vrzeli med teorijo in prakso, razvoj znanosti za podporo razvoja zdravstvene nege, kot znanstvene discipline v slovenskem prostoru.
Doktorji znanosti študijskega programa 3. stopnje Zdravstvena nega se lahko zaposlujejo v:
- zdravstvenih ustanovah,
- socialno-varstvenih zavodih in
- izobraževalnih in raziskovalnih institucijah.
Študenti na študijskem programu v okviru splošnih kompetenc pridobijo in obvladajo:
- sposobnost identificiranja danega znanstvenoraziskovalnega problema, njegove analize ter možnih rešitev (obvladovanje raziskovalnih metodologij in metod ter procesov v zdravstveni negi),
- uporaba informacij in dokazov iz znanstvene literature in drugih virov za sistematično analiziranje, dokumentiranje in pripravo dokazov za podporo in prakso zdravstvene nege,
- sposobnost analize, evalvacije, razvoja in vključevanje teoretičnih modelov v proces zdravstvene nege, prakse in uvajanja konceptov teorij, ki so podlaga za teoretično utemeljeno zdravstveno nego,
- sposobnost teoretičnega in praktičnega ugotavljanja, kritično ocenjevanje ter povzemanje na raziskovanju utemeljenih vprašanj, ki izhajajo iz prakse zdravstvene nege,
- sposobnost etične refleksije in zavezanost razvoju jedra znanja in znanstvene discipline zdravstvene nege.
Prav tako študijski program omogoča poglabljanje znanja s področja raziskovanja, raziskovalnih metodologij in metod, teorij, konceptov in prakse zdravstvene nege, osnovane na znanstvenih dokazih.
Predmetno specifične kompetence se nanašajo na izbirne učne enote.
Izbirne učne enote se bodo izvajale v obliki: predavanj, seminarjev ali e-predavanj, e-seminarjev.
Študent si izbirni predmet v obsegu 10 ECTS lahko izbere na kateri izmed drugih članic UM, lahko pa tudi predmet z drugih univerz doma in v tujini, v kolikor želi aplicirati interdisciplinarno raziskovanje na področje, iz katerega namerava doktorirati.
Za napredovanje iz prvega v drugi letnik bo moral študent opraviti vse s študijskim programom določene obveznosti prvega letnika v obsegu 60 ECTS.
Pri napredovanju iz drugega v tretji letnik doktorskega študijskega programa bo moral študent opraviti vse obveznosti v obsegu 60 ECTS točk drugega letnika.
Študent bo zaključi študij, ko bo izpolni vse s študijskim programom predvidene obveznosti ter napisal in uspešno zagovarjal doktorsko disertacijo ter tako skupno zbral najmanj 180 ECTS. Pogoj za dokončanje študijskega programa 3. stopnje Zdravstvena nega je uspešen zagovor doktorske disertacije v skladu s Statutom Univerze v Mariboru ter Pravilnikom o pripravi in zagovoru doktorske disertacije (v nadaljnjem besedilu Pravilnik). Kandidat bo lahko pristopil k zagovoru doktorske disertacije, ko bo opravil obveznosti doktorskega študija (tj. ko bo prijavil doktorsko temo in napisal doktorsko disertacijo ter v skladu s Pravilnikom prejel pozitivno oceno Komisije za oceno disertacije).
Doktorska disertacija mora predvsem zadostiti pogoju izvirnosti in mora predstavljati izvirni znanstveni prispevek na področju, ki ga obravnava. Poleg tega morajo biti izsledki in metodologija disertacije še pred promocijo v znanstveni naslov »doktor znanosti« podvrženi tudi kritični presoji v mednarodni znanstveni javnosti, in sicer morajo študenti objaviti članek v eni izmed revij s seznama Science Citation Index (SCI) z IF.
PREDMETNIK ŠTUDIJSKEGA PROGRAMA 3. STOPNJE ZDRAVSTVENA NEGA ZA ŠTUDIJSKO LETO 2020/2021
1.LETNIK
|
|
Zimski semester |
Letni semester |
---|---|---|---|
Nosilec | Predmet |
ECTS |
|
McKenna, Šostar Turk | Zdravstvena nega in metode znanstvenoraziskovalnega dela |
6 |
|
Pajnkihar, McKenna | Teorije, koncepti in praksa zdravstvene nege |
6 |
|
Pajnkihar | Napredne kvalitativne metode raziskovanja |
6 |
|
Individualno raziskovalno delo I |
3 |
|
|
Watson, Vrbnjak | Prenosljiva znanja |
3 |
|
Izbirni predmet 1 |
6 |
|
|
Vrbnjak, Pajnkihar | Na dokazih utemeljena zdravstvena nega |
|
9 |
Štiglic | Napredne kvantitativne metode raziskovanja |
|
6 |
Izbirni predmet 2 |
|
6 |
|
Izbirni predmet 3 |
|
6 |
|
Individualno raziskovalno delo II |
|
3 |
|
Skupaj |
30 |
30 |
|
SKUPAJ 1. LETNIK |
60 |
NABOR IZBIRNIH PREDMETOVZA ZIMSKI IN LETNI SEMESTER:
Nosilec | Predmet |
ECTS |
---|---|---|
Lorber | Gerontološka zdravstvena nega |
6 |
Dewing | **Gerontološka zdravstvena nega ljudi z demenco |
6 |
McCormack | **K osebi usmerjena zdravstvena nega |
6 |
Smith | **Skrb in emocionalno delo v zdravstveni negi |
6 |
Wells | **Kakovost v zdravstvu in zdravstveni negi |
6 |
Sigurðardóttir | **Skrb za ljudi s kroničnimi boleznimi |
6 |
Mičetić Turk | Otroci, mladostniki in družina |
6 |
Kores Plesničar | Mentalno zdravje |
6 |
Turk Z., Stričević | Ergonomski in kineziterapevtski pristop do bolnika |
6 |
Kozjek Rotovnik | Preventivna in klinična prehrana |
6 |
Butterworth, Stacy, | **Supervizija |
6 |
Štiglic | Napovedno modeliranje v zdravstvu |
6 |
Kraljić | Pravni vidiki v zdravstveni negi |
6 |
Šostar Turk, Eržen | Zdravstvena politika in javno zdravje |
6 |
Križmarić | Tehnologije v zdravstvu |
6 |
Eržen | Management v zdravstvu |
6 |
Rosi, Stričević | Logistika v zdravstvu |
6 |
Cooney Miner | ** Voditeljstvo v zdravstveni negi |
6 |
Pajnkihar, Vrbnjak | Znanost in umetnost skrbi za kakovost in varnost oskrbe pacienta |
6 |
Barr | **Oskrba ljudi z motnjami v duševnem razvoju |
6 |
Watson | ** Razvoj in validacija kvantitativnih raziskovalnih instrumentov |
6 |
Vrbnjak | Raziskave mešanih metod v zdravstveni negi |
6 |
Gorišek Miksič | Infekcijske bolezni- izbrana poglavja |
6 |
Jeffries | ** Klinične simulacije v izobraževanju zdravstvene nege |
6 |
Schulc | **Primarna zdravstvena nega |
6 |
Timmins | ** Refleksivna praksa v edukaciji zdravstvene nege |
6 |
Chalarambous | **Zdravstvena nega v onkologiji |
6 |
McIlfatrick | ** Razumevanje paliativne nege in nege umirajočih |
6 |
Smith M. | ** Znanost skrbi: spreminjanje okolja v praksi |
6 |
** Izbirni predmeti se izvajajo v obliki e-predavanj in e-seminarjev
2.LETNIK
|
|
Zimski semester |
Letni semester |
---|---|---|---|
Nosilec | Predmet |
ECTS |
|
Individualno raziskovalno delo III |
24 |
|
|
Seminar I |
6 |
|
|
Individualno raziskovalno delo IV |
|
24 |
|
Seminar II |
|
6 |
|
Skupaj |
30 |
30 |
|
SKUPAJ 2. LETNIK |
60 |
*neposredne individualne konzultacije z mentorjem
3.LETNIK
|
|
Zimski semester |
Letni semester |
---|---|---|---|
Nosilec | Predmet |
ECTS |
|
Individualno raziskovalno delo V |
24 |
|
|
Seminar III |
6 |
|
|
Doktorska disertacija |
|
30 |
|
Skupaj |
30 |
30 |
|
SKUPAJ 3. LETNIK |
60 |
*neposredne individualne konzultacije z mentorjem
Študent si pred vpisom izbere mentorja in ima izdelan osnutek teme doktorske disertacije ali izbrano ožje področje, iz katerega namerava doktorirati.
PREDMETNIK ZA PRETEKLO ŠTUDIJSKO LETO:
Predmetnik za študijsko leto 2019/2020 - 1. LETNIK
Predmetnik za študijsko leto 2019/2020 - 2. IN 3. LETNIK