»Javni razpis projektno delo z gospodarstvom in negospodarstvom v lokalnem in regionalnem okolju - Po kreativni poti do znanja 2017 – 2020; 2. odpiranje«
Pedagoški mentorji in koordinatorji na UM FZV:
- dr. Nino Fijačko,
- Primož Kocbek,
- Doc. dr. Leona Cilar Budler,
- Prof. Dr (Združeno kraljestvo Velike Britanije in Severne Irske) Majda Pajnkihar.
Ostali sodelujoči:
-
Maja Štiglic.
Partner:
- Alenka Krabonja, Cuspis zobozdravstvo, trgovina in ostale storitve d.o.o.
Študenti:
- Alenka Senekovič
- Sabina Žunko
- Tess Repić
- Anja Štante
- Lucija Gosak
- Polonca Borko
- Nika Debeljak
Javni razpis za izbor operacij se izvaja v okviru Operativnega programa kot neposredna potrditev operacije »Odprt, odziven in kakovosten sistem visokega šolstva - Projektno delo z gospodarstvom in negospodarstvom v lokalnem in regionalnem okolju – Po kreativni poti do znanja 2016 - 2020«, prednostne osi 10.: Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost; prednostne naložbe 10.1: Izboljšanje enakega dostopa do vseživljenjskega učenja za vse starostne skupine pri formalnih, neformalnih in priložnostnih oblikah učenja, posodobitev znanja, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih oblik učenja, tudi s poklicnim svetovanjem in potrjevanjem pridobljenih kompetenc; specifičnega cilja 3: Spodbujanje prožnih oblik učenja ter podpora kakovostni karierni orientaciji za šolajočo se mladino na vseh ravneh izobraževalnega sistema.

Slaba oralna higiena predstavlja velik javnozdravstveni problem v Evropi in po svetu, zato bi morala zobozdravstvena vzgoja in preventiva predstavljati enega od najpomembnejših pristopov v promociji zdravja nasploh. Osvajanje pravilnih veščin oralne higiene predstavljajo tako za otroka kot tudi za starše svojevrsten izziv. Otroke je potrebno s pomočjo standardnih in tudi naprednejših pristopov vzgojiti tako, da bodo sami lahko pravilno skrbeli za lastno zdravje. Starše pa je potrebno poučiti o tem, kako pomembna je higiena zobovja, in jim ponuditi različne pristope pri izobraževanju s področja oralne higiene.
V projektu ZOBEK so na podlagi zobozdravstva, ki temelji na dokazih, oblikovali priporočila za pravilno in redno ustno higieno v povezavi s sodobno tehnologijo, ki vključuje igrifikacijo oz. elemente iger (tj. uporabo mehanizmov igre v neigralniškem kontekstu). Prav tako so zaposlenim v zobozdravstveni preventivi ponudili rešitev za beleženje ustne higiene pri otrocih s pomočjo elementov iger in tako omogočili kvalitetnejši nadzor nad ustnim zdravjem ter vplivali na otrokovo motivacijo pri izvajanju oralne higiene. Rezultati iz projekta ZOBEK so tako namenjeni vsem zaposlenim na primarni zobozdravstveni ravni, staršem in njihovim otrokom. Rezultati, kot so aplikacija za beleženje stopnje ustne higiene s pomočjo elementov iger, priporočila uporabe sodobnih pristopov v času zobozdravstvene preventive in naprednejši motivacijski pristopi v obliki elementov igre omogočajo kvalitetnejši nadzor nad ustnim zdravjem posameznega otroka. Ohranjanje dobre oralne higiene pri otroku je zahtevna naloga, zato iskanje novih motivacijskih strategij v obliki učenja z elementi igre predstavlja potencialno rešitev na področju oralne higiene tako v kliničnem kot tudi v domačem okolju.