Med 12. in 20. septembrom 2024 je potekala poletna šola z naslovom Interaktivna geriatrična paliativna oskrba, ki je združila 22 študentov iz šestih evropskih držav: Avstrije, Češke, Finske, Hrvaške, Portugalske in Slovenije. Študenti so predstavljali sedem različnih institucij, vsi pa so se posvetili učenju in raziskovanju ključnih tem na področju paliativne oskrbe.
Poletna šola se je začela s predavanji o različnih vidikih paliativne oskrbe, vključno z uporabo ustrezne terminologije, na osebo osredotočeni oskrbi (doc. dr. Sergej Kmetec, Slovenija), procesom umiranja (Prof. dr. Jo Hockley, Škotska), paliativno oskrbo na urgenci (asist dr. Gregor Prosen, Slovenija) ter uporabo virtualne resničnosti (VR) v zdravstvu (Nino Fijačko, Slovenija). Ta teoretična znanja so študentom nudila temelj za bolj poglobljeno razumevanje področja.
Od 16. do 20. septembra so potekale interaktivne delavnice, kjer so morali študenti skozi diskusije in sodelovanje prikazati svoje poglede na teme, kot so pomen na osebo osredotočene oskrbe v paliativni oskrbi, organizacija paliativne oskrbe v njihovih domačih državah in potrebe pacientov ter zdravstvenih delavcev za zagotavljanje kakovostne paliativne oskrbe. Ena izmed ključnih nalog je bila oblikovanje lastnega modela ali koncepta na osebo osredotočene oskrbe, ki bi temeljil na naučenem znanju. V sklopu inovativnega pristopa z uporabo PICO kart so se študenti na zabaven način naučili, kaj je PICO in kaj predstavljajo posamezne komponente vprašanja.
Poleg delavnic je bil en dan posvečen simulacijam, kjer so študenti spoznali, kako se praktično soočiti s pacienti v paliativni oskrbi. Skozi simulacijo so obravnavali starejšo osebo s poslabšanjem zdravstvenega stanja in pojavljanjem motečih simptomov. Študenti so na realističen način preizkusili, kako nuditi podporo pacientom in hkrati obvladovati psihične in fizične simptome bolezni. Študentje so tudi sodelovali na delavnici v prostoru VR, kjer so s pomočjo očal za navidezno resničnost poglobili svoje znanje o pristopu k pacientu. Medtem so reševali različna interaktivna vprašanja s pomočjo katerih so utrdili svojo teoretično znanje.
Del poletne šole je bil tudi obisk Doma starejših Šentjur, kjer so si študenti ogledali, kako poteka paliativna oskrba v praksi. Posebej zanimiv je bil koncept Oaza, ki vključuje terapije, kot so aromaterapija, izolacijska terapija in glasbena terapija, s katerimi se prispeva k normalizaciji procesa umiranja. Poleg ogleda so se študenti pogovarjali z medicinskimi sestrami in socialnimi delavci ter spoznavali njihov način dela in pristop do starejših oseb.
Poletna šola je bila izjemno dobro sprejeta med udeleženci. Študenti so pohvalili organizacijo, interaktivnost programa in praktične vaje. Njihova mnenja so bila polna pozitivnih vtisov: »Resnično poglobljene teme«, »Praktični posegi so mi všeč«, »Vse je bilo super«, »Učenje v simuliranem okolju je bilo super«. Študenti so bili navdušeni tudi nad timskim delom, ki je potekalo v sproščenem vzdušju in omogočalo učenje skozi zabavo. Več jih je izpostavilo tudi pomen praktičnega znanja, ki ga lahko uporabijo v svoji profesionalni karieri.
Vse skupaj je bil program poletne šole zasnovan premišljeno, tako da je omogočil poglobljeno učenje, praktične izkušnje ter medkulturno izmenjavo mnenj in izkušenj glede paliativne oskrbe. Študenti so izpostavili željo po nadaljnjem sodelovanju in izrazili upanje, da se bodo podobni projekti v prihodnje nadaljevali in še nadgradili.