
Trajanje študija: 2 leti (120 ECTS)
Pridobljen strokovni naslov:
• ženska oblika: magistrica integrirane obravnave kroničnega bolnika
• moška oblika: magister integrirane obravnave kroničnega bolnika
• okrajšava: mag. integ. obr. knb.
Študijska smer Integrirana obravnava kroničnih bolnikov omogoča pridobivanje naprednih znanj z ožjega strokovnega področja integrirane preventivne in celostne obravnave bolnikov s kroničnimi nenalezljivimi boleznimi ter kritično zavedanje o tekočih vprašanjih, pomembnih za to prakso. Študijske vsebine omogočajo usmerjeno izobraževanje študentov za preventivno dejavnost, promocijo zdravja, zdravstveno vzgojo in celostno obravnavo ter spremljanje bolnikov s kroničnimi obolenji kot so astma, kronična obstruktivna pljučna bolezen, sladkorna bolezen in povišani krvni tlak. Študent nadgradi, poglobi in razširi znanja in veščine s področja napredne prakse in sicer znanosti zdravstvene nege s teoretičnimi osnovami, raziskovanje in na dokazih utemeljena praksa, anatomije, fiziologije in patofiziologije, uporabne farmakologije, celostne ocene zdravstvenega stanja in kliničnega odločanja, medosebnih odnosov in terapevtske komunikacije, vodenja in managementa za kakovostno in varno obravnavo pacientov.
Študij omogoča tudi jasen karierni razvoj medicinske sestre v zdravstvenem sistemu in je primerljiv z izobraževanjem medicinskih sester v zahodnoevropskih državah.
Diplomanti bodo zaposljivi:
- na primarnem nivoju zdravstvenega varstva (v zdravstvenih domovih, npr. v ambulantah družinske medicine)
- na ostalih področjih sekundarne in terciarne ravni zdravstvenega varstva (bolnišnična dejavnost, zunaj bolnišnični zdravstveni dejavnosti, specialistične ambulante).
- v socialno-varstvenih zavodih, negovalnih bolnišnicah in
- v drugih organizacijah povezanih z zdravstvom in zdravstveno nego.
- Uporaba naprednega kliničnega znanja in kritičnega razmišljanja za zagotavljanje celostne integrirane, varne, kakovostne, učinkovite in odgovorne zdravstvene nege kroničnega bolnika
- Samostojno izvajanje celostne ocene zdravstvenega stanja in uporaba kliničnega sklepanja za prepoznavanje potreb po zdravstveni negi pri kroničnem bolniku
- Načrtovanje celostne in individualne zdravstvene nege kroničnega bolnika
- Izvajanje diagnostičnih postopkov in sodelovanje pri terapevtskih ukrepih v okviru obravnave kroničnega bolnika s poznavanjem in uporabo protokolov vodenja kroničnih bolnikov
- Usposobljenost za vrednotenje individualnega načrta zdravstvene nege kroničnega bolnika
- Vodenje urejenih kroničnih bolnikov ter izvajanje sistematične preventivne obravnave ciljne populacije
- Usposobljenost za uporabo na dokazih utemeljenih modelov prakse, ki spodbujajo promocijo zdravja in preventivno dejavnost
- Integracija teorije, raziskovanja in na dokazih utemeljenega zdravstva za izboljšanje izidov pri kroničnih bolnikih
- Razvoj skrbnih profesionalnih odnosov s kroničnimi bolniki, njihovimi svojci, zdravstvenimi (so)delavci ter drugimi deležniki v okviru obravnave kroničnega bolnika
- Voditeljska in managerska znanja, veščine in spretnosti za zagotavljanje varne, učinkovite in kakovostne obravnave kroničnih bolnikov ter učinkovito delo v interdisciplinarnih timih in promocijo zdravega delovnega okolja.
Predmetno specifične kompetence so navedene v učnih enotah.
V primeru nepremostljivih okoliščin oz. utemeljenih razlogov (naknadno ugotovljeno prekrivanje urnikov, neustrezno predznanje…), lahko študent s soglasjem prodekana najkasneje do 20. 10. tekočega študijskega leta menja izbirni predmet. Kasnejše menjave niso več mogoče.
Izbirne učne enote v 1. in 2. letniku študijskega programa 2. stopnja Zdravstvena nega se bodo izvajale glede na število vpisanih študentov: | |
8 in več študentov
|
predavanja v celoti
seminarji v celoti vaje v celoti |
4 do 7 študentov
|
predavanja 50%
seminarji 50 % vaje v celoti |
1 do 3 študentje | Učna enota se ne izvaja |
Rok za podajo vlog je najkasneje do 30.11. tekočega študijskega leta.
Priznanje se ureja po postopkih in merilih, ki jih predpisuje Pravilnik o priznavanju znanj in spretnosti v študijskih programih Univerze v Mariboru št. 012/2019/2.
Postopki za ugotavljanje, preverjanje in priznavanje znanj ter merila za priznavanje znanj in spretnosti se uporabljajo za kandidate, ki se vpisujejo in za že vpisane študente, ki želijo, da se jim predhodno pridobljena znanja ter spretnosti upoštevajo kot del opravljene študijske obveznosti v obstoječem programu.
UM FZV lahko kandidatom lahko prizna znanja in spretnosti, če ti po obsegu, vsebini in zahtevnosti v celoti ali delno ustrezajo splošnim oz. predmetno-specifičnim kompetencam, določenim s študijskim programom, v katerega se kandidati želijo vpisati ali so vanj vpisani.
Kandidatu, ki je predhodno že študiral po drugem akreditiranem študijskem programu, se lahko prizna že pridobljene kreditne točke iz študijskih programov ISTE RAVNI ZAHTEVNOSTI.
Podlaga za priznavanje je javna listina ali potrdilo o opravljenih učnih enotah ter posamezni učni načrti, iz katerih mora biti razvidno število kreditnih točk, število in struktura ur, vsebine, cilji in kompetence.
Postopek ugotavljanja, preverjanja in priznavanja znanj in spretnosti se začne na osnovi vloge kandidata: Vloga za priznavanje znanj in spretnosti na UM FZV, ki jo izpolnjeno in z ustreznimi prilogami oz. dokazili odda v Referat za študentske zadeve.
Če vloga kandidata ni popolna, Referat za študentske zadeve zahteva, da se pomanjkljivosti odpravijo v določenem roku. Če kandidat vlogo dopolni v roku, šteje, da je vloga vložena takrat, ko je bila ustrezno dopolnjena. V kolikor kandidat vloge ne dopolni v roku, jo ustrezni organ s sklepom zavrže.
Stroški postopka ugotavljanja in priznavanja znanj in spretnosti pred vpisom oz. med študijem se obračunajo po veljavnem Ceniku UM.
Študent magistrskega študijskega programa Zdravstvena nega 2. stopnja napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi obveznostmi 1. letnika zbere najmanj 40 ECTS.
PREDMETNIK ŠTUDIJSKEGA PROGRAMA 2. STOPNJE ZDRAVSTVENA NEGA - SMER INTEGRIRANA OBRAVNAVA KRONIČNIH BOLNIKOV ŠTUDIJSKO LETO 2020/2021
1. LETNIK
|
|
Zimski semester |
Letni semester |
---|---|---|---|
Nosilec | Predmet |
ECTS |
|
Pajnkihar, Šostar Turk | Raziskovanje in raziskovalna metodologija |
10 |
|
Pajnkihar | Teorije, koncepti in praksa zdravstvene nege |
10 |
|
Vrbnjak, Pajnkihar | Na dokazih utemeljena zdravstvena nega |
5 |
|
Marinšek | Anatomija, fiziologija in patofiziologija v napredni praksi |
5 |
|
Zelko | Celostna obravnava kroničnih nenalezljivih bolezni |
|
10 |
Markota | Napredna celostna ocena zdravstvenega stanja in klinično odločanje |
|
5 |
Kravos | Voditeljstvo in management za kakovost in varnost pacientov |
|
5 |
Izbirni predmet 1 |
|
5 |
|
Izbirni predmet 2 |
|
5 |
|
Skupaj |
30 |
30 |
|
SKUPAJ 1. LETNIK |
60 |
NABOR IZBIRNIH PREDMETOV:
Nosilec | Predmet |
ECTS |
---|---|---|
Gabrovec | Zdravje populacije in integracija v napredno prakso zdravstvene nege |
5 |
Rotar Pavlič | Integrirana oskrba v skupnosti |
5 |
Albreht | Zdrav življenjski slog pri kroničnih nenalezljivih bolezni |
5 |
Ličen | Promocija zdravja |
5 |
Benedik | Preventivna prehrana |
5 |
Ivetić | Obravnava kroničnega bolnika na domu |
5 |
2. LETNIK
|
|
Zimski semester |
Letni semester |
---|---|---|---|
Nosilec | Predmet |
ECTS |
|
Maver | Farmakologija s toksikologijo |
5 |
|
Poplas-Susič | Integrirano preprečevanje in obvladovanje kroničnih nenalezljivih bolezni |
5 |
|
Lešnik | Klinična praksa |
10 |
|
Izbirni predmet 1 |
5 |
|
|
Izbirni predmet 2 |
5 |
|
|
Vrbnjak, Pajnkihar | Medosebni odnosi in komunikacija v napredni praksi zdravstvene nege |
|
5 |
Izbirni predmet 1 |
|
5 |
|
Izbirni predmet 2 |
|
5 |
|
Vrbnjak | Mag delo |
|
15 |
Skupaj |
30 |
30 |
|
SKUPAJ 2. LETNIK |
60 |
NABOR IZBIRNIH PREDMETOV
|
|
Zimski semester |
Letni semester |
---|---|---|---|
Nosilec | Predmet |
ECTS |
|
Poplas-Susič | Zdravila, pacienti in kronična bolezen |
5 |
|
Gregor Štiglic | Informatika v napredni praksi zdravstvene nege |
5 |
|
Denny | Psihosocialna rehabilitacija in skupnostna obravnava |
5 |
|
Turk Z | Komplementarna holistična obravnava |
5 |
|
Stričević | Ergonomija in ergonomska tveganja v zdravstvu |
5 |
|
Charalambous | Napredna praksa v onkološki zdravstveni negi |
5 |
|
Watson,Vrbnjak | Pisanje, publiciranje in promocija znanstveno raziskovalnega dela |
|
5 |
Pajnkihar, Vrbnjak | Napredno kvalitativno raziskovanje |
|
5 |
Štiglic | Napredno kvantitativno raziskovanje |
|
5 |
Vrbnjak | Uvod v raziskave mešanih metod |
|
5 |
Pajnkihar, Vrbnjak | Modeli, teorije in koncepti za zdravje populacje |
|
5 |
Vrbnjak | Uporaba dokazov v zdravstvu in socialnem varstvu |
|
5 |
Poročilo o povprečni dolžini trajanja študija diplomantov po letih za VSE študijske programe 2. stopnje na UM FZV
LETO | SKUPAJ | R | IZR |
---|---|---|---|
2015 | 4,7 | 4,1 | 5,2 |
2016 | 4,4 | 4,0 | 4,7 |
2017 | 5,3 | 4,9 | 5,7 |
2018 | 4,7 | 5,4 | 4,0 |
2019 | 4,7 | 4,2 | 5,3 |
2020 | 5,2 | 4,6 | 5,8 |